Kontrole i wsparcie merytoryczne
lP. | KATEGORIA DZIAŁANIA | OPIS DZIAŁANIA |
JEDNOSTKA ROZLICZENIOWA |
1. |
Kontrola merytoryczna - wycieki finansowe |
kontrola merytoryczna wybranych przez zleceniodawcę spraw szkodowych pod kątem prawidłowości ustalenia odpowiedzialności cywilnej, odpowiedzialności zgodnie z OWU, zgodnie z wewnętrznymi wytycznymi , reagowania na symptomy wyłudzenia, zasadności ponoszonych kosztów opinii i prowadzenia spraw sądowych. Ciężar gatunkowy i wysokość określonych na podstawie błędów wycieków finansowych (leakage) określany jest wg metodologii stosowanej przez zleceniodawcę. |
szkoda |
2. |
Zgodność wytycznych z przepisami, praktyką i wytycznymi merytorycznymi
|
ocena udostępnionych materiałów merytorycznych dotyczących wytycznych do likwidacji szkód pod kątem ich zgodności z prawem, możliwości unikania sporów sądowych, zgodności z orzecznictwem sądowym, tendencjami na rynku ubezpieczeniowym, zapisów obarczonych ryzykiem zwiększonej liczby skarg lub sporów sądowych. Przestawienie propozycji zmian zapisów i przygotowanie nowego tekstu wytycznych |
godzina pracy |
3. |
Praktyka sądowa
|
Na podstawie udostępnionych spraw dokonanie oceny zasadności dopuszczenia do procesu sądowego, oceny możliwości uniknięcia procesu, oceny działań podejmowanych w procesie, przedstawienie rekomendacji w sprawie zmiany wytycznych lub praktyki w zakresie likwidacji szkód
|
szkoda |
4. |
Skargi i zażalenia
|
na podstawie udostępnionych spraw, w których udzielano odpowiedzi na skargę - zbadanie i ocena stanowiska zakładu ubezpieczeń, ocena działań, które doprowadziły do złożenia skargi, ocena merytorycznej zawartości prowadzonej z Klientem korespondencji, przedstawienie rekomendacji w sprawie zmian wytycznych lub zapisów OWU
|
szkoda |
5. |
Poszukiwanie oszczędności - warsztaty praktyczne
|
przygotowanie i przeprowadzenie spotkania warsztatowego w ramach którego przeprowadzone zostanie mapowanie badanego procesu wg stanu as is, identyfikacja punktów zastoju i zapętleń, niejasności w procesie, nawarstwienia zadań, ocena płynności procesu, poszukiwanie oszczędności czasowych, wypracowanie uproszczeń procedur, ograniczenia kosztów. wynikiem warsztatów jest rekomendowany przebieg procesu (mapa) wg stanu to be. |
godzina pracy |
6. | Procedury i wytyczne | Opracowanie procedur i wytycznych we wskazanych przez zleceniodawcę obszarach. |
godzina pracy lub ustalona cena za wykonanie dzieła
|
7. |
Poradniki merytoryczne
|
Opracowanie poradników dla likwidatorów szkód w wybranych obszarach merytorycznych
|
godzina pracy lub ustalona cena za wykonanie dzieła
|
8. |
Ocena roszczeń na podstawie udostępnionych dokumentów
|
wydawanie opinii odnośnie zasadności roszczenia i określanie dalszych kroków postępowania na podstawie udostępnionych dokumentów
|
ustalana indywidualnie z klientem w zależności od zlecenia
|